Снимки: FNF East and Southeast Europe/Anton Vassilev
На 29 октомври 2020 година в София се проведе националната конференция “Медийната грамотност в България. Какво научихме от кризата”, организирана от Коалицията за медийна грамотност и Фондация за свободата “Фридрих Науман”. Министерството на образованието и науката, Министерството на културата, Фонд Активни граждани, Американската търговска камара в България (AmCham Bulgaria), Германо-Българската индустриално-търговска камара (ГБИТК), Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ), Браншовата асоциация на българските телекомуникационни оператори (БАБТО) и Българско сдружение за връзки с обществеността (БСВО) подкрепиха събитието, като повечето от организациите и двете министерства се включиха във форума със свои представители. Министърът на културата Боил Банов, представен от експерта от министерството Аксения Бонева, и зам.-министърът на образованието и науката – д-р Петър Николов – взеха участие в откриващия панел на конференцията, а Даниел Киряков от AmCham Bulgaria, Бистра Папазова от БАСКОМ, Петър Ризов от БАБТО и Диляна Стоянова от ГБИТК – в панелната дискусия “Гледната точка на бизнеса”.
Събитието се проведе в рамките на Глобалната седмица на медийната и информационната грамотност и единственото, което поставя България на картата на инициативата.
Кристина Христова – председател на Коалицията за медийна грамотност, и Мартин Котее – регионален директор на Фондация за свободата “Фридрих Науман” за Източна и Югоизточна Европа, откриха конференцията с речи за значението на медийната грамотност и важността на конференцията като първи по рода си форум, на който всички заинтересовани страни могат да обменят идеи, добри практики и идентифицират направленията, по които могат да работят заедно за развитието на медийната грамотност на българските граждани от всички възрасти.
“Тази конференция събира на едно място хора, които обикновено не общуват едни с други. Учителите, журналистите, политиците, експертите на администрацията, хората от бизнеса, неправителствени организации, индустриални сдружения и групи на гражданското общество. Да сформираш една такава група е нещо специално”, обърна се към участниците и гостите Мартин Котее. “Ние сме тук, готови да учим езика на другия, така да се каже. И в хода на това правим нещо, което се е превърнало в рядкост в последно време – стремим се да разберем какво мотивира и подтиква хора, които функционират в един свят, който е различен от нашия собствен. Дори само това е нещо специално.”
След като подкрепиха официално кампанията Дни на медийната грамотност 2020, двете министерства, които разработват политики в областта на медийната грамотност – на образованието и науката и на културата – излъчиха свои представители-участници в конференцията.
Възпрепятствани да присъстват физически на събитието онлайн участие взеха и Н. Пр. посланик Мустафа, както и молдовският дипломат и лектор в Техническия университет в Талин Виктор Гузун.
Заедно с Бистра Папазова, Диляна Стоянова, Петър Ризов и Даниел Киряков за дискусия по темата за сечението между интересите и целите на бизнесите, критериите, по които избират бенефициентите на програмите си за социално-корпоративна отговорност, и каузата на организациите, развиващи проекти в областта на медийната грамотност, на сцената излязоха Симеон Предов от Shkolo.bg и Веселин Димитров от Forbes Bulgaria, който влезе в ролята и на модератор. Можете да проследите целия панел във видеото тук
или целия видеозапис от конференцията тук.
В посветения на събитието сайт ще намерите програмата и представяния на всички участници, както и галерия със снимки и видеозаписите от изказванията и панелната дискусия с участието на представители на бизнеса.